Roald Dahl, Charlie i fabryka czekolady, "Znak", Kraków 2015
Przekład: Magda Heydel
Film w reż. Tima Burtona; USA, Wielka Brytania 2005
Wykonawcy: Johnny Depp, Freddie Highmore, Helena Bonham Carter i in.
Muzyka: Danny Elfman
Przekład: Magda Heydel
Film w reż. Tima Burtona; USA, Wielka Brytania 2005
Wykonawcy: Johnny Depp, Freddie Highmore, Helena Bonham Carter i in.
Muzyka: Danny Elfman
1. Dlaczego "Charlie..."?
- książka bliska dziecku;
- razem z głównym bohaterem uczeń może przenieść się do innego świata i przeżyć przygody, o których sam marzy;
- uczniowie twierdzą, że warto.
2. Wybór lektury i co dalej...? - propozycje pracy z książką
- świat przedstawiony (pojęcia - fikcja, rzeczywistość, realizm, fantastyka;
- grunt to rodzina - relacje miedzy bohaterami;
- zaproszenie di fabryki czekolady - forma wypowiedzi;
- opisy: fabryki (miejsca), Willy'ego Wonki (postaci), wynalazków (przedmiotu);
- propozycje własnych wynalazków;
- z kamerą wśród wierzgorożców, syczawic i kłapojadów - analiza słowotwórcza wyrazów, tworzenie postaci i opisu;
- konsekwencje wyborów i zachowań.
- uczeń w roli bohatera książki: - przedstawienie wydarzeń z perspektywy jednego dziecka, które odwiedziło fabrykę czekolady, konferencja prasowa z bohaterem utworu;
- przepis na magiczną czekoladę;
- tworzenie klasowej książki kucharskiej;
- czy "Charlie i fabryka czekolady" to baśń?
- dalsze losy bohaterów lektury;
- książka a adaptacja filmowa.
Monika Kowalska,
Krystyna Gałan,
Michalina Pawelak
Dobre pomysły na lekcje. Myślę, że mogą być "smaczne"
OdpowiedzUsuńM. Plebańczyk, SP 395
Czytałam, bardzo mi się podobała, trochę dydaktyczna, ale dla dzieciaków z IV klasy akurat. Pomoże zastanowić się nad sobą, nad relacjami w rodzinie, także tej współczesnej.
OdpowiedzUsuńBarbara Nurzyńska
Dużo dobrych pomysłów na pracę z lekturą.
OdpowiedzUsuńP.K.
Świetne pomysły na omówienie (twórcze!) lektury
OdpowiedzUsuńA.N.
Lektura bardzo chętnie czytana przez dzieci. Chyba każde dziecko marzy o "fabryce czekolady". Pomysły do omówienia - świetne!
OdpowiedzUsuń